wtorek, 28 lipca 2015

BIEG poMOCY 2015


Dziewiętnastego lipca w Zatoniu (pow. Drawski) miał miejsce charytatywny III BIEG poMOCY, organizowany przez Chrześcijańską Służbę Charytatywną. Celem imprezy było zebranie pieniędzy na leczenie i rehabilitację niepełnosprawnego, półtorarocznego Alana. Dla mnie z kolei, był to pierwszy od dłuższego czasu start w zawodach gdzie zamierzałem się pościgać.

Bieg odbył się na dystansie ok. 7,77km. Trasa prowadziła urozmaiconym leśno-polnym szlakiem, głównie nawierzchnią szutrową z niewielkim odcinkiem asfaltu. Impreza miała kameralny charakter (udział wzięło 125 osób), co myślę było jej dużym plusem. Przyjazna atmosfera przy wspaniałym wsparciu kibiców towarzyszyła biegaczom  od początku do końca zawodów. Sielanka imprezy nie osłabiła jednak woli walki, każdy walczył o wynik do końca. W ostatecznym rozrachunku pierwszy minął metę młodzieżowy mistrz świata w biegu na orientację Michał Olejnik (UKS Azymut Pabianice) z czasem 00:24:21 (rekord trasy). Tuz za nim uplasował się Tomasz Waszczuk (Waszczuk Team) - 00:25:46. Trzecie miejsce przypadło Piotrowi Żyzińskiemu - 00:28:44. Ja ostatecznie uplasowałem się na siódmym miejscu z czasem 00:32.49 i nie ukrywam wynik ten ucieszył mnie niezmiernie. Bieg ten miał mi odpowiedzieć w jakim miejscu jestem z formą moich przygotowań do półmaratonu w Szczecinie i maratonu w Berlinie. Potraktowałem go więc bardzo poważnie. Ostatni raz ścigałem się pod koniec 2011 roku. Później już, przez kolejne 3 lata biegałem okazyjnie, praktycznie bez formy i przygotowań.

Podsumowując III BIEG poMOCY, mogę stwierdzić, że była to niezwykła impreza szczytnego celu (zebrano ponad 3300pln na leczenie i rehabilitację chłopca). Kameralna, lecz dobrze zorganizowana i rokująca na przyszłość. Dlatego też gorąco zachęcam do wzięcia udziału w kolejnej, przyszłorocznej edycji, której celem będzie wsparcie innego, potrzebującego naszej pomocy dziecka. 

Na koniec pozwolę sobie powielić informację o głównym Bohaterze niedzielnego wydarzenia ze strony Organizatora:

Alan przyszedł na świat z szeregiem wad wrodzonych – uszkodzeniem ośrodkowego układu nerwowego pod postacią holoprosencefalii płatowej oraz wadą serca. Mieszka w Starym Worowie wraz z mamą i pięciorgiem rodzeństwa. Jego siostra Klaudia (5 lat) także posiada orzeczenie o niepełnosprawności. Rodziną opiekuje się Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Złocieńcu. Chłopiec  jest po wielu operacjach ratujących życie. Alan jest pod stałą opieką specjalistów i wymaga nieustannych konsultacji neurologicznych, kardiologicznych i pulmonologicznych.

Alana można wspomóc również wpłacając pieniądze bezpośrednio na konto:

54 1240 1994 1111 0010  3162 7042  z dopiskiem „Alan Zdebski”.


Pozwolenie na zbiórkę na podstawie decyzji nr 2015/1311/OR z dnia 02.04.2015r. wydanej przez Ministra Administracji i Cyfryzacji.

(żródło: chsch.pl)


Od siebie dodam jeszcze że dla wszystkich użytkowników serwisu Endomondo, Organizator utworzył rywalizację pod nazwą: IV BIEG poMOCY 2016. Zachęcam gorąco do przystąpienia do rywalizacji w szczytnym celu. A poniżej kilka zdjęć autorstwa Darka Kowalczyka, Organizatora biegu:











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz